Суббота, 20.04.2024, 06:16
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость


Головна » Файли » Учнівське самоврядування

Тренінг «Вчимося бути справжніми українцями» (1 год. 45 хвилин)
08.10.2013, 13:04

Тренінг «Вчимося бути справжніми українцями» (1 год. 45 хвилин)

 

Мета: формувати активну громадську позицію, розширювати її, 

поглиблювати поняття громадськості та знання про Україну;

розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами

своєї держави; виховувати свідоме  

ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю

працею розбудувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.

 

 

Хід проведення

Вступ. Введення.

Учасники сідають в коло.

Вступне слово тренера.

-          Я рада вітати всіх присутніх. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… Нехай тему нашого тренінгу вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.     

            Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є дорога, явори.

Усе моє все зветься… (Україна)

Оголошується тема і мета тренінгу.

- Отже наш тренінг «Вчимося бути справжніми українцями» присвячений Україні, 20-річчю її Незалежності. Наша країна прагне стати зразком  демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни. То якими повинні бути громадяни України, що зробити, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи? От саме це ми з вами сьогодні і обговоримо, зробимо спробу визначити найнеобхідніші умови, що сприятимуть розквіту нашої держави. Ну що, розпочнемо?

1 . Вправа «Знайомство» (20 хвилин).

Мета: познайомити учасників один з одним, підготувати їх до спільної подальшої роботи.

Обладнання: на ватмані малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць;

                     червоні стікери у формі ягід калини; ручки. 

Хід вправи:

- Ви бачите перед собою кущ калини, але деякі грона її незаповнені. Вам потрібно написати на ягідці калини власне імя та свої якості, як громадянина, і наклеїти на вільну китицю.

(Діти пишуть, клеять, утворюючи китиці та коментуючи: « Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).

- Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (обговорення). Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить її майбутнє.

ренер пропонує ознайомитися з визначенням терміна «громадянин»).

  1. Вправа «Очікування» (10 хвилин).

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від заняття.

Обладнання: ватман, на якому зображене сонце без промінчиків;

                     жовті стікери прямокутної форми.

Хід вправи:

Учасникам тренінгу пропонується написати та прокоментувати власні очікування від тренінгу на стікерах і прикріпити їх у вигляді промінців.

  1. Вправа «Правила» (10 хвилин).

Мета: прийняти правила для продуктивної роботи, що забезпечує  сприятливу 

           атмосферу для навчання у тренінговій групі.

Хід вправи:

Учасникам тренінгу пропонується назвати правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи під час тренінгу. Усі пропозиції записуються на ватмані. Кожне правило обговорюється – що воно означає, для чого потрібно. Тільки після того, як уся група прийме правило, його записують.

Учасникам також пропонуються правила роботи в малих групах, які допоможуть ефективно працювати під час виконання завдань у таких групах.

  1. Вправа «Держава моєї мрії» (35 хвилин).

Мета: розвивати прагнення бути свідомим громадянином, творчо підходити до

           вирішення завдань, розвивати вміння бачити пріорітети демократичної

           держави.

Обладнання: ватмани, маркери, глянцеві журнали, шматочки тканини, клей,

                      ножиці.

Хід вправи.

Формування груп.

За допомогою цукерок різних кольорів (2 групи – 2 кольори, 3 групи – 3 кольори…).

-             Кожен з вас не раз у мріях уявляв державу, країну у якій би хотів жити. Завдання для вас – це створення моделі держави, у якій ви б хотіли жити. Перед вами ватмани, маркери, журнали… Ви можете зробити у вигляді колажу, щось домалювати, але головне – щоб ми вам повірили, що саме ваша модель держави – найкраща тому, що в ній … (а далі ви перераховуєте переваги своєї країни мрій. У вашій країні може бути свій прапор, герб…, Конституція і т. д.). – 20 хвилин.

 Представлення моделей (до 5 хвилин на групу).

  1. Вправа «Щаслива Україна» (20 хвилин).

Мета: формувати активну громадську позицію, свідоме ставлення до обов’язків

           громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися 

           своєю Батьківщиною.

Обладнання: ватман, на якому зображено карту України;

                     різнокольорові стікери у формі ступні (кроки)

Хід вправи:

-          Я бачу, що ви дійсно вірите в те, що майбутнє нашої України буде гарним. Та тільки є одне «але». Яке? Вам, як молодим громадянам, своєю працею, талантом втілювати в життя свої мрії. А з цього випливає  завдання, яке ми з вами повинні сьогодні вирішити: які кроки, дії треба зробити для практичної реалізації тих завдань, що стоять перед нашою молодою державою?

- Давайте разом створимо стежинку із маленьких ваших кроків, яка з’єднається із іншими такими стежинками і вистелить Україні широкий шлях до щасливого майбутнього. Отже всі отримали кроки (стікери) і кожен з вас пише на них своє розуміння подальших дій чи побажання Україні і наклеює його на карту України, що зображена на ватмані.

(Діти пишуть і розміщують ніжки (кроки) на ватмані від краю до карти – виходить дорога з ніжками – кроками).

-           Тож проаналізуємо наше бачення розбудови нашої країни: це і … (коментарі).

А звідси висновок, що тільки сильні духом ініціативні, творчі громадяни можуть створити сильну, незалежну, квітучу державу.

6. Рефлексія очікування (5 хвилин).

Слово тренера.

-          Ми відтворимо землю предків для кращої долі – ці слова і підсумовують нашу з вами роботу сьогодні, а також звучать як девіз наших майбутніх дій. Дякую всім за плідну співпрацю.

 

Категорія: Учнівське самоврядування | Додав: Bilokoz
Переглядів: 4242 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]