Вторник, 19.03.2024, 09:03
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость


Методична служба закладу.
 

Методична служба (МС) ЦДЮТ «ЗОРІТ»  виконує роль ресурсу професійного розвитку педагогів закладу у своїй діяльності служба керується Положенням про методичну службу. Від того, наскільки правильно організована модель діяльності методичної служби, залежить і ступінь підвищення творчого по­тенціалу педагогічного колективу, тому методистами розроблена чітка модель організації діяльності  методичної служби закладу, в якій  крім визначених основних функцій служби, окреслені й форми інформаційно-методичної роботи та спрогнозований кінцевий результат спільної діяльності - модель професійної компетентності керівника гуртка ЦДЮТ.

 МС включає: методичну раду, заступників директора, методистів, практичного психолога, культорганізатора, методичний кабінет. Її діяльність сприяє вдосконаленню НВП, програмно-методичному оновленню, запровадженню нових форм і методів діяльності, підвищенню майстерності педагогічних працівників.

Саме методисти забезпечують педагогів необхідною інформацією з основних напрямів розвитку позашкільної освіти, програмного забезпечення, нових педагогічних технологій, навчально-методичної літератури.

 Аналіз функціонування МС закладу за період з 2007 р. дав змогу виокремити традиційно притаманні їм такі основні функції: Планування та організація інформаційно-методичної роботи;  Діагностична функція; Прогностична; Моделююча; Компенсаторна; Відновлювальна; Коригуюча; Координуюча; Пропагандистська; Контрольно-інформаційна.

 Одним із головних документів ЦДЮТ «ЗОРІТ», який регламентує його роботу є річний план. Згідно річного плану методисти складають свій план роботи на рік. Річний план методистів включає в себе сім розділів.

В розділі «Організаційна робота» відображається зміст роботи методиста по налагодженні організаційних заходів:

організація вивчення професійних намірів випускників закладу; чергування по ЦДЮТ «ЗОРІТ» педагогами та їх вихованцями; чергового випуску методичного бюлетеню;

поновлення методичного куточка;

організаційні заходи по проведенню семінарів, практикумів, тренінгів, засідань методичних формувань.

Розділ «Інформаційно-методична робота» передбачає підготовку, проведення та активну участь у методичних заходах закладу і району, тренінгах, конференціях, виставках, круглих столах, ярмарках педагогічних ідей, тижнях перспективного педагогічного досвіду. Також передбачає розробку навчально-виховних бесід, лекцій, семінарів, тренінгів, випуск агітаційних листівок, проведення освітніх моніторингів, висвітлювання роботи закладу в засобах масової інформації.

«Контрольно-аналітична робота» спрямована на узагальнення, аналіз та контроль НВ, самоосвітньої і методичної діяльності педагогів закладу,  передбачає заходи контролю. Результати перевірок записуються в «Книгу контролю», яка ведеться методистом з метою вивчення творчої майстерності педагогів, форм та методів проведення занять, наповнюваності груп, втілення в практику роботи перспективного педагогічного досвіду, стану виконання навчальних програм, стану виховної роботи в гуртку, правильність та культура ведення педагогом документації. Згідно  річного плану складаються аналітичні довідки контролю, які передаються директору закладу до наказу.

Розділ «Самоосвіта» висвітлює самоосвітні заходи методистів, заходи спрямовані на самоосвітню діяльність керівників гуртків.

В рамках розділу «Консультування» проводяться консультації для керівників гуртків, педагогів району та батьків, про що фіксується в Книзі обліку консультацій.

Розділи «Діяльність передбачена наказами» та «Позапланова, поточна діяльність» включають позапланові та поточні заходи.

В розділі «Зміни, корективи» фіксуються зміни та корективи позапланованих заходів.

В місячних та тижневих планах методистів вся робота більш детально конкретизується, з урахуванням проведення діагностичної, моніторингової  роботи.

Кожного понеділка на нараді при директору йде обговорення виконання позапланованої роботи, якість її виконання, складається план роботи на наступний тиждень з урахуванням зауважень.

Методисти крім вказаних функцій, успішно працюють над створенням та реалізацією методичних проектів. Проектна діяльність методистів спрямована на розвиток власної професійної компетенції, оволодіння інноваційними підходами, методами професійної діяльності. Методичний проект – це продумане використання структурності взаємопов’язаних методичних форм, методів і засобів, що функціонують як одне ціле і спрямовані на досягнення певного результату. В 2010 році методистами було розроблено та реалізовано проект «Ветеран-молодь-майбутнє» (переможець обласного конкурсу на кращу методичну розробку до річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників).

 Педагогічний колектив закладу перебуває в постійному пошуку інноваційних технологій, методик та прийомів, з метою впровадження їх у навчально-виховний процес закладу. Але для підвищення ефективності цього процесу керівники гуртків разом з методистами адаптують відшукані знахідки, створюючи власні сценарії свят, розваг, розробки занять та виховних заходів. Одним із шляхів презентації напрацювань педагогів є участь їх у конкурсах, що проводяться методичною службою закладу, відділом освіти.

Більшість педагогів  приймають також участь у конкурсах професійної майстерності, де стають переможцями:


2010 р.

Рубля І.В.  «Народно-сценічний танець як основа виховання в учнів патріотизму та творчого потенціалу засобами проектної діяльності» (переможець у номінації «Методична майстерня» обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів)

Мазур Н.О. «Модель діяльності наукового учнівського товариства «Тандем» - (переможець у номінації «Методична майстерня» обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів)

Ратушна Н.І. «Мандрівка Добрика регіонами України»


2011 р.

Ратушна Н.І. «Створення методичної моделі системи виховної роботи в гуртках позашкільного навчального закладу» (переможець обласного етапу   Всеукраїнського конкурсу методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах «Виховати особистість», переможець  Всеукраїнського конкурсу методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах «Виховати особистість»)

Ратушна Н.І. «Про деякі аспекти організації літнього оздоровлення дітей та підлітків»( виступ на Всеукраїнській конференції по питанням літнього оздоровлення)

Кравченко А.Л. «Перлина петрофітного степу – проектований ландшафтний заказник місцевого значення «Квіти на скелях» (ІІ місце в обласному творчому конкурсі–ярмарку екологічних ідей «Школа майбутнього – це екошкола» в номінації «Екологічні акції за участю дітей, батьків, вчителів»)

Сава Т.А. «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес позашкільного закладу».( переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Заступник директора позашкільного навчального закладу-2010», переможець Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Заступник директора позашкільного навчального закладу-2010»).

 

2012 р.

Білокоз Л.В. «Дитяче самоврядування-інноваційна технологія виховання підростаючого покоління».

Тараненко Т.В. «Виготовлення скриньки» (І місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу на кращу методичну розробку з науково – технічної творчості серед педагогів позашкільних навчальних закладів)

Ратушна Н.І. «Акмеологічний підхід до управління позашкільним навчальним закладом» (переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Директор позашкільного навчального закладу-2012», переможець  Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Директор позашкільного навчального закладу-2012»).

 

2013 р.

Порхун І.Г. «Туристсько-краєзнавча і пошуково-дослідницька робота з учнівською молоддю, як    засіб  виховання особистості.» (переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2013»)

Лихоліт В.С. «Військово-патріотичне виховання молоді як засіб формування її життєвих компетентностей» (переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2013»)

Рубля І.В. «Формування здоров,язбережувальних компетентностей дітей під час навчально-виховного процесу у танцювальному ансамблі»

 

 В 2010 році методичною службою проводилося діагностування керівників гуртків з метою з’ясування рівня роботи Школи педагогічної майстерності (ШПМ), відповідності проведених заходів постійно змінюваним інтересам керівників гуртків, ступеня реалізації творчого потенціалу педагогів. В процесі аналізу з’ясувалося, що у зв'язку з значним розвиток педагогічної науки, інноваційними процесами в освіті, накопичення значної кількості педагогічних знахідок та ідей, потрібна реорганізація та вдосконалення роботи ШМП.

Методичною Радою було запропоновано розширити дане формування, впровадити більшу кількість нетрадиційних заходів, поглибити і розмежувати завдання підрозділів.

В результаті ШПМ трансформувалась в творчу лабораторію педагога (ТЛП), підрозділи якої виконують два основних завдання:

дають можливість постійного професійного зростання керівників гуртків і об’єднання їх навколо активних проблем власного творчого зростання. Алгоритм діяльності по реалізації: нова ідей – творчий розвиток ідеї – реалізація ідеї – презентація ідеї – аналіз наслідків роботи

дають можливість усунення ускладнень у реалізації власних творчих планів. Алгоритм діяльності по реалізації: аналіз ускладнень – самоосвіта – вивчення перспективного педагогічного досвіду – створення власного досвіду та презентація його.

В своїй структурі ТЛП має підрозділи, що працюють за створеними на основі діагностики та прогнозування планами, мають у своєму складі поряд з педагогами-початківцями, досвідчених, творчих, професійно компетентних педагогів, виконують чітко сформовані завдання.