Пятница, 26.04.2024, 11:40
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость


Головна » 2013 » Февраль » 10 » Естетичне виховання
22:43
Естетичне виховання
Система роботи Новоукраїнського РЦДЮТ "ЗОРІТ"
з естетичного виховання

 


Естетична культура - це здатність особистості до повноцінного сприймання, правильного розуміння прекрасного у мистецтві і дійсності, прагнення й уміння будувати своє життя за законами краси.
Новоукраїнський РЦДЮТ у своїх роботі чітко дотримується мети та завдань концепції художньо-естетичного виховання учнів.
Педагоги художньо-естетичного та декоративно-прикладного відділів розуміють, що мистецтво має унікальні можливості впливу на людину, тому художньо-естетичне виховання потрібно розглядати не лише як процес набуття художніх знань і вмінь, а, насамперед, як універсальний засіб особистісного розвитку вихованців на основі виявлення індивідуальних здібностей, різнобічних естетичних потреб та інтересів.
Завдання, які ставлять педагоги нашого закладу перед собою та своїми вихованцями:

- збагачення емоційно-естетичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей, художньо-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;

- виховання в учнів естетичного ставлення до дійсності та мистецтва, світоглядних уявлень і ціннісних художніх орієнтацій, розуміння учнями зв'язків мистецтва з природним і предметним середовищем, життєдіяльністю людини, зокрема сучасною технікою, засобами масової інформації:

- виховання здатності сприймати та інтерпретувати художні твори, висловлювати особистісне ставлення до них;

- розширення і збагачення художньо-естетичного досвіду, опанування художніми вміннями та навичками в практичній діяльності;

- формування системи знань та уявлень про сутність, види та жанри мистецтва, особливості художньо-образної мови мистецтв — музичного, візуального, хореографічного, театрального, екранного;

- виховання художніх інтересів, смаків, морально-естетичних ідеалів, потреб у художньо-творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні відповідно до індивідуальних можливостей та вікових етапів розвитку, формування навичок художньої самоосвіти та самовиховання.

Естетичне виховання здійснюється комплексом засобів. Велике значення має матеріальна база позашкільного закладу, яка, нажаль, не містить всього необхідного для проведення занять, тому наші педагоги-ентузіасти за свої кошти купують все необхідне для проведення повноцінних занять. Декоративне оформлення приміщення нашого закладу говорить про те, що тут дійсно працюють віддані своїх справі люди, саме педагоги декоративно прикладного-відділу оформили коридори РЦДЮТ в українському національному стилі. Благоустрій садиби нашого закладу, це також справа рук людей, які працюють тут, а це: охайні клумби, ігровий майданчик, сплетений тин, чудовий розпис стін та багато чого іншого.

Роль художньо-естетичного виховання на заняттях гуртків декоративно-прикладного напрямку. Розповідає керівник гуртка «Оберіг» Сава Тетяна Анатоліївна:
Роль народного декоративно-прикладного мистецтва в естетичному розвитку учнів дуже велика: це розвиток творчих здібностей дитини, розвиток технічних навичок, виховання інтересу до зображувальної діяльності.
Якщо керівник гуртка зможе правильно організувати роботу на заняттях - дитина дійсно зацікавиться не тільки цим видом діяльності, а й мистецтвом взагалі. Бо народне декоративно-прикладне мистецтво найцікавіше та найближче до дитини. Тому в дитини виникає інтерес, заохочення та бажання працювати.
І якщо педагог дійсно зміг зацікавити дітей цим видом мистецтва, то він може вважати, що майже зацікавив дітей мистецтвом взагалі.
Музиці належить чи не найважливіша роль у володінні почуттями та настроями дитини, адже саме музика й співи становлять природну потребу людини, яка виявляється вже в ранньому дитинстві, тому на заняттях декоративно-прикладного відділу часто звучить музика, а інколи діти і співають.
З кожним роком навчання вимоги до робіт вихованців зростають. Керівник гуртка поступово веде вихованців до того, щоб вони виконували роботи гарно, по-своєму, індивідуально. Створення різних виставок необхідна частинка навчання дітей, тому що саме на них учні спостерігають за роботами інших гуртків, вчаться оцінювати свою діяльність та враховувати свої недоліки. В нашому закладі проходять різні типи виставок, що є дуже важливим компонентом у художньо-естетичному вихованні: виставки у гуртках, виставки робіт всіх гуртків РЦДЮТ, міські, районі, та обласні.
Сприяють естетичному вихованню учнів екскурсії на природу, вечори і ранки, присвячені життю і творчості видатних українських і зарубіжних майстрів, художників.

Роль художньо-естетичного виховання на заняттях гуртків художньо-естетичного напрямку. Розповідає керівник дитячого зразкового хореографічного ансамблю «Веснянка» Рубля Ірина Віталіївна:
У системі художньо-естетичного виховання дітей одне з найважливіших місць займає мистецтво. Дійовим засобом естетичного виховання є мистецтво танцю, яке ефективно впливає на всебічний розвиток особистості.
На мій погляд, процес танцювальної діяльності може значною мірою вплинути на естетичне виховання дитини, якщо будувати його на основі культурологічного принципу, який включає культуро-доцільність, чуттєвість як сукупність емоційних відчуттів, готовність дитини до виконавчої творчості. При цьому можливе активне залучення дошкільників до культурних цінностей, а також підведення дітей до визначення місця національної культури у світовій.
Чарівний світ танцю! Хто з нас не захоплювався цим вічно молодим мистецтвом, не відчував тієї радості, яку дарує людині танок! Чудовий синтез мистецтв – гармонічне з’єднання музики з танцем, театром та живописом діє на людські почуття з великою силою. Залучення дітей до танцю – одна з найкращих форм художньо-естетичного виховання.
Я залучаю вихованців до постановки танцю, до створення костюмів, до підбору музичного матеріалу, і результати говорять про себе, зацікавлені вихованці один краще іншого прагнуть довести, що його розробка краще. А це і є формування художніх навиків та смаку вихованців.
На заняттях ансамблю вихованці вивчають різні стилі та види танців: класичний, народно-сценічний, сучасний, історико-побутовий тощо. Саме така різноплановість навчання розвиває культуру танцю. Вихованці можуть вільно орієнтуватися у світі танцю.
Великий вплив на розвиток художніх смаків дітей є участь та відвідування концертів, фестивалів, музеїв та виставок пов’язаних зі світом танцю.
Ми разом з вихованцями проводили дослідження «Розвиток та дослідження української
народної хореографії», де досліджували
• Джерела народної хореографії
• Танець в творчості Т.Г. Шевченка
• Історію та сучасність народного танцю на Кіровоградщині
• Вивчали роботу кращих хореографічних колективів Кіровоградщини.

Отже, якщо ми будемо по справжньому розкривати красу народних святинь, належним чином ознайомлювати молоде покоління з фольклорним багатством та розвивати бажання глибоко вивчати й естетично усвідомлювати звичаї, традиції, обряди, ремесла і промисли нашого народу, то й питання художньо-естетичного виховання та розвитку національної свідомості наших вихованців буде успішно вирішуватись. А без знання своєї культури людина не може бути повноцінно розвинутою, а отже, вихованою.

 

Переглядів: 1063 | Додав: Ирина | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]