Пятница, 29.03.2024, 11:50
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость


Головна » 2015 » Ноябрь » 12 » «Якщо хочете мати те, що ніколи не мали - почніть робити те, що ніколи не робили»
13:14
«Якщо хочете мати те, що ніколи не мали - почніть робити те, що ніколи не робили»

«Якщо хочете мати те, що ніколи не мали - почніть робити те, що ніколи не робили»

      

В умовах виконання завдань «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012–2021 рр.»  система освіти має бути спрямованою на задоволення потреб суспільства у цілісних, творчо розвинених учителях, які володіють сучасними методологіями і спроможні до застосування у професійній діяльності інноваційних, в тому числі інформаційно- комп’ютерних технологій та завдяки цьому вдосконалювати фахову компетентність, педагогічну майстерність, культуру, духовність, соціальну й творчу активність.

І вже не один рік приймаються Закони про освіту, які стосуються вдосконалення технічної бази навчальних закладів та наповнення новими сучасними засобами ІКТ.

Це закони України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки», «Про освіту», «Про позашкільну освіту»,  Національну доктрину розвитку освіти України в ХХІ столітті, Державну цільову програму впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року. Цими та іншими нормативними документами передбачається забезпечення ефективного впровадження та використання інформаційно-комунікаційних технологій на всіх освітніх рівнях усіх форм навчання, в т.ч. в позашкільних навчальних закладах.

Тому використання нових засобів представлення дітям  інформації сьогодні не є новиною, багато вчителів  нині не можуть обійтися без персонального комп’ютера та глобальної мережі Інтернет, готуючись до занять чи нарад.

Я тому не виняток. Напевно, всі неодноразово чули статистику досліджень, наскільки дієвим є поєднання слухової та екранної інформації, адже недаремно говорить народна мудрість: "краще один раз побачити, ніж сто разів почути". Адже  візуалізація відіграє важливе значення у запам’ятовуванні, відкладенні довготривалої пам’яті гуртківця.

Перше заняття, яке я провела кілька років тому із застосуванням ІКТ, називалось «Квіти, що оживають». На його проведення мене надихнув урок з образотворчого мистецтва «Танок квітко-метеликів» (зі збірника занять для молодших школярів  з образотворчого мистецтва).

Під час проведення заняття із застосуванням ІКТ я зрозуміла ,наскільки яскраво впливають представлені візуальні образи на дітей,як  розвивають їх  уяву, створюють необхідну атмосферу для подальшої творчої  практичної роботи.

Застосування на заняттях розроблених власноруч презентацій додають мені впевненості  при проведенні занять та покращують якість засвоєння вихованцями  нової інформації, тому що дають їм  можливість побачити предмети, явища, події, зануритись в процес, який тяжко відтворити у традиційній формі викладу.

Мене захопили можливості ІКТ, я із задоволенням освоюю нові  програми, тому що отримую вагомі практичні результати.

При роботі  з ІКТ для підвищення своєї  професійної підготовки, я впевнелась, що особливу роль при підготовці занять  відіграє програмне забезпечення навчального матеріалу.

Під час занять я можу знайти і вивести на екран необхідну інформацію і за допомогою мультимедійного проектора наочно продемонструвати фотознімки виробів з бісеру, слайди згідно теми заняття, схеми,етапи роботи тощо .

Проводячи виховні години чи майстер-класи для  дітей з тієї чи іншої теми, я презентую матеріал,  ,використовуючи при цьому комбіновану методику, а саме: даю нові знання по темі, використовуючи можливості ІКТ  для представлення цікавих фактів, подій для унаочнення інформації.

Все це  розширює кругозір учня, надає можливість вихованцю включатися в обговорення нової теми, так як у презентаціях я  акцентую увагу  дітей     на поняттях та визначеннях, які дитина почула вперше.

Друга, підготовлена мною презентація була скоріше для себе, ніж для гуртківців. Це була презентація«Образотворче мистецтво та його види».

Я знайшла цю презентацію в мережі Інтернет і захотіла створити подібну їй.

Користуючись власними знаннями та здобутими навиками з ІКТ ,я використала   для створення  її роботи, які мене захопили на Дні позашкілля в місті Кіровограді, додавши свої роботи  і роботи своїх колег.

Створену презентацію я використала під час виступу на  районному зльоті обдарованих дітей з образотворчого мистецтва.

Цей досвід спонукав мене до створення презентації власного гуртка, щоб показати широкому загалу батьків, вихованців, колег наскільки великою і різноманітною може бути робота з бісером, як багато напрямків роботи існує, які техніки існують. 

На курсах підвищення кваліфікації я переглянула цікаву презентацію стосовно нових, нетрадиційних технік роботи гуртків, потім знайшла в інтернеті ще одну презентацію на сайті одного з Кіровоградських позашкільних навчальних закладів про нетрадиційні техніки роботи. Виявляється, що їх існує величезна кількість, багато назв я навіть не чула.

Тож я ще з більшою цікавістю почала шукати сайти, на яких зустрічалось розмаїття незвичайних і креативних робіт, звертаючи увагу, в першу чергу, на роботи з бісеру.

В різних інтернет-джерелах можна зустріти різноманітні способи поєднання бісеру, намиста з іншими матеріалами – стрічками, полімерною глиною, стразами, ланцюжками, камінням, нитками в доволі непередбачуваних поєднаннях.

Це дало мені можливість зрозуміти, що раніше виконана презентація «Техніки та способи роботи з бісером», розкриває лише напрямки, які я використовую в гуртку згідно навчальної програми.Тепер все нове, що я продовжую знаходити , збираю до своєї електронної скарбнички.

І наостанок хочу зазначити,що позашкільні навчальні заклади мають великі можливості для впровадження ІКТ, які надають знання, формують вміння за інтересами, створюють умови для розвитку  творчого потенціалу не лише дітей і підлітків, а й керівників гуртків.  

Тому я впевнена , що саме прискорення використання сучасних ІКТ та впровадження електронних освітніх технологій дозволить підвищити конкурентоспроможність кожного гуртка та підвищить рейтинг закладу.

Процес  удосконалення майстерності нескінченний, адже кажуть, що той ,хто знає дуже мало  і вважає ,що цього достатньо для роботи, цим самим обмежує свій розвиток. А  справній педагог навчається все своє життя і прекрасно усвідомлює, що цього зажди замало.

                                     Керівник гуртка «Бісерні фантазії»

                                                                                        Світлана Нероба 

 

 

 

https://drive.google.com/file/d/0BwGn647S_xtPVDBRRnVLa1UyZkE/view?usp=sharing

Переглядів: 442 | Додав: vov2302 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]