Суббота, 20.04.2024, 02:21
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас, Гость


Головна » Статті » Матеріали керівників

Заняття наукового учнівського товариства «Тандем»

Тема: «Публічний виступ: готуємось до успіху».

Мета заняття: забезпечити засвоєння та узагальнення знань про ораторське мистецтво, сформувати уявлення про досягнення та життєвий шлях відомих, яскравих та успішних постатей району;продовжити розвиток творчої активності та формування вміння узагальнювати інформацію, робити висновки, формування практичних навичок та вмінь публічного виступу.

Тип заняття: формування практичних умінь і навичок.

Форма заняття: загальне (фронтальне).

Методи та прийоми:словесні, наочні, практичні, репродуктивні та пошукові.

Обладнання: інформаційні картки, презентації, стікери, паперові моделі.

Хід заняття

І. Вступна частина.

  • Організаційний момент-перевірка присутніх та всього необхідного обладнання дляпроведення заняття.
  • Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів.
  • Мотивація навчальної діяльності вихованців:
  • Вправа «Ланцюжок моїх думок». Мета: з’ясування низки основних проблем, що відчувають школярі під час публічного виступу, окреслення кола їхпотреб, мотивування до впевненої поведінки під час виступу як запоруки успішності в соціумі.Вихованці по колу називають своє ім'я і продовжують фразу: «Для мене виступ на  конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт — це...». Обговорення та напрацювання плану заняття.
  • Притча про вплив слова та дії оратора на віру людей, здійснення ними неймовірних подвигів (додаток12).
  • Актуалізація опорних знань:
  • Вправа «Асоціативний кущ»- «Справжній оратор?». Мета:з’ясування рівня знань вихованців, їх асоціації щодо ораторського мистецтва.
  • Презентація «Відомі люди - про ораторське мистецтво».

ІІ. Основна частина.

  • Інформаційне повідомленняз використанням презентації «Методи та прийоми вдалого виступу»:
  • Стрес викликає не сама ситуація  публічного виступу, а ре­акція людини на цю ситуацію. Не­відоме часто провокує страх, тому, щоб не почуватися під час виступу некомфортно, слід підготуватися до нього заздалегідь.
  • Підготовка до виступу. Готуючи виступ, необхідно:дізнатися про місце про­ведення конкурсу-захисту, про осо­бливості аудиторії, присутність ва­шої «групи підтримки», про членів комісії та їх наукові здобутки;спланувати доповідь; піді­брати цікаві приклади, порівняння, епітети; написати остаточний текст доповіді.
  • Як виступати? Продумай структуру виступу. Запиши виступ повністю.Відкоригуй свій текст. Підготуй тези виступу. Визнач стиль виступу.
  • Корисно знати: під час виступу оратора увага слухачів зосереджу­ється на його зовнішності (90%). При першому спілкуванні з людиною невербальній комунікації приділя­ється 55% уваги, тембру голосу та інтонації — 38%, а інформації — лише 7%.
  • Під час виступу важливо дотри­муватися:відповідності вербальної і невербальної інформації;природної поведінки (пряма постава, жестикуляція вільна, не надто активна і не пасивна, жива мі­міка, посмішка; погляд — на слуха­ча, а не на стелю, підлогу чи у вікно; голос природний, не крикливий) (додаток 13).
  • Вправа «Робота в групах - невербальні про­яви поведінки під час виступу». Мета: ознайомлення вихованців з особли­востями-родзинками невербального прояву впев­неної поведінки.

Учасники об'єднуються в групи  і обговорюють одну із за­пропонованих тем:

  • «Яка мова найкраще сприйма­ється слухачем.»
  • «Яка хода і постава говорить про вашу впевненість.»
  • «Як доповідач може з гідністю відреагувати на несподіванки.»
  • «Як краще користуватися тек­стом доповіді.»

Після 5 хв для обговорення гру­пи презентують  свої напрацювання.

  • Вправа «Робота в міні-групах - оратор». Мета: сприяти формуванню на­вичок публічного виступу, вироб­ленню стратегії і тактики впевненої поведінки.

Учасники об'єднуються в групи по 3 особи («оратор», «представник комісії», «друг»).

 «Оратор» має пре­зентувати доповідь за визначеною темою науково-дослідницької робо­ти, користуючись порадами «пред­ставника комісії» та «друга», взявши до уваги отриману інформацію щодо структури виступу, вербальної і невербальної поведінки під час висту­пу. На виконання завдання в групах дається 5хв., на презентацію «орато­рів» — по 2 хв. Після виконання вправи — обговорення.

  • Індивідуальна робота по напрацюванню практичних навичок і вмінь ораторського мистецтва «Я-юний оратор».

Вихованці, отримавши інформаційні картки «Відомі постаті  Новоукраїнського району», готують індивідуальний виступ-захист, використовуючи отримані протягом заняття рекомендації.

 Після 5-7 хв підготовки, кожен учасник презентує «цікавинки» життя яскравих особистостей району, а слухачі, аналізуючи виступ, за необхідністю чи бажанням, надають рекомендації та задають питання. Після виконання вправи – обговорення (додаток 14).

ІІІ. Заключна частина.

  • Обґрунтування можливості використання школярами отриманих знань, умінь та навичок: виступи почесних гостей – посадовців, представників влади, вчителів, учнів-членів Малої академії наук, що мають досвід публічних виступів, захистів власних досліджень.
  • Загальний підсумок та висновок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів.

 Вправа «Валіза знахідок та порад». Усі присутні за бажанням, використовуючи стікери, узагальнюють отриманні поради та ідеї публічного виступу, презентують їх та прикріплюють на «модель валізи».

  • Вправа «Валіза, м’ясорубка, корзина» (за наявності часу та необхідності). Мета: систематизація отриманої інформації. Вихованці дають відповідь на запитання:
  • Що з почутого на занятті Ви будете обов’язково використовувати? («валіза»)
  • Що потребує додаткового осмислення? («м’ясорубка»)
  • Що виявилося абсолютно некорисним? («корзина»).

Обговорення.

  • Релакс-вправа «Небо». Мета: зняття психоемоційної напруги, актуалізація особистісних ресурсів.

Педагогом пропонується сісти всім зручно, заплющити очі, дихати рів­номірно, спокійно, звільнитися від м'язового напруження в тілі.

«Уявіть, що сьогодні со­нячний літній день. Ви лежите на траві. Відчуваєте м'якість, свіжість і пахощі цієї трави. Лежачи на спині, ви дивитеся в небо: чисте, безхмар­не, блакитне. Подивіться на нього ще декілька секунд.Ось у полі вашого зору з'явився метелик. Коли він пролітає над вами, розгляньте його крильця, простежте, як він віддаляється, зникаючи з поля зору.Тепер ви помічаєте орла, який летить високо в небі, простежте за його польотом, за помахом його мо­гутніх крил. Ваш погляд — високо-високо в блакиті неба.Тепер ви помітили цікаву хма­ринку, легку та білосніжну. Вона відлітає, і перед вами лише небо. Відчуйте себе небом — всеосяжним, загадковим і безмежним. Ви можете досягти всього, побачити все, про­никнути скрізь, ніщо не зможе вас зупинити. Відчуйте легкість польо­ту, впевненість у собі. І промовте до себе: «Я зможу...» (Обговорення.)

  • Після заняття всі учасники отриму­ють пам'ятку (додаток 15).
Категорія: Матеріали керівників | Додав: vov2302 (07.04.2017)
Переглядів: 431 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]